![]() 106 Prísunový dopravník dvojreazovýPrísunový dvojreazový dopravník slúi na pozdĺny transport gužatiny do píly alebo skladu gužatiny. Pouíva sa najčastejie na dlhú gužatinu od 8-24 m alebo na gužatinu s väčími priemermi. Vďaka dvom reaziam je kontrukcia dopravníka podstatne iria ako u jednoreazového prísunového dopravníka. Pouívame ho aj v prípade krátkej gužatiny pri zmene priečnej dopravy na pozdĺnu. Zvyčajne býva za pokladačom gužatiny 104 alebo kaskádou 102. Kontrukcia je spravidla robustná z ocežových profilov a výpalkov, čo zabezpečuje dlhodobú ivotnos dopravníka. Základom dopravníka sú dve pozdĺne reaze, na ktorých sú privarené unáače. Unáač môe by celokovový s hardoxovými klznými platničkami alebo kombinovaný s technickým plastom PE1000. Gužatina je prepravovaná na unáačoch po hardoxovom alebo plastovom vedení. Vežkos reazí sa určí podža hmotnosti prepravovanej gužatiny a rýchlosti transportu. Pohon je zabezpečený elektromotorom pomocou hnacieho reazového kolesa. Napínanie reaze môe by mechanické alebo hydraulické, závisí to od dĺky dopravníka a poiadavky zákazníka. Dopravník je vhodné doplni o centrálne mazanie. Rýchlos sa môe regulova prostredníctvom frekvenčného meniča. Dĺka dopravníka býva od 6 do 50 m. Dopravník sa dá doplni aj o merací rám. Pod dopravník sa zvykne dodáva aj redlerový dopravník 403 na odsun kôry. Nasledujúci dopravník býva spravidla prísunový dopravník jednoreazový 107, prísunový dopravník s jednostranným vyráaním 109, prísunový dopravník s obojstranným vyráaním 110, dopravník pre detektor kovov 115, dopravník k odkôrňovaču 116, vstupná rolka do odkôrňovača 117 alebo triedič gužatiny 118. << >> 106 Prísunový dopravník dvojreazový
|