![]() 110 Prísunový dopravník s obojstranným vyráanímPrísunový dopravník s obojstranným vyráaním slúi na zmenu smeru transportu gužatiny z pozdĺneho na priečny, a to do obidvoch strán. Obojstranné vyráanie sa pouíva hlavne pri jednoreazovom prísunovom dopravníku 107. Zriedkavo sa môe vyskytnú aj pri dvojreazovom prísunovom dopravníku, no jeho kontrukčná írka býva komplikáciou. Zvyčajne býva za rozjednocovačom gužatiny 104, kaskádou 102 alebo za dvoj- a jednoreazovým prísunovým dopravníkom 106 a 107. Prevedenie dopravníka je totoné s prísunovými dopravníkmi 106 a107, ale je doplnené o obojstranný rotačný spodný vyráač. Vyráanie má len jedno prevedenie. Pohon vyráania je elektrický a vyráanie je stredne rýchle. Vyráač vychádza zo spodu dopravníka a vdy sa vracia do základnej polohy. V prípade vyráania väčích a aích klátov sa na vyráanie pouívajú dva motory a viac vyráacích ramien. Rýchlos dopravníka sa môe regulova prostredníctvom frekvenčného meniča. Dĺka dopravníka býva od 6 do 200 m. Nasledujúce zariadenie môe by box na vyrazenú gužatinu 193, medziskad gužatiny 105, vynáací dopravník 103 alebo priečny reazový dopravník 112. << >> 110 Prísunový dopravník s obojstranným vyráaním
|