 112 Priečny reazový dopravníkPriečny reazový dopravník slúi na priečny posun gužatiny. Zvyčajne býva za prísunovým dopravníkom s jednostranným alebo obojstranným vyráaním 109, 110. Základom dopravníka sú priečne reazové dráhy. Kontrukcia je spravidla robustná z ocežových profilov. Materiál je prepravovaný po reaziach s unáačom alebo bez unáača, ktoré sa pohybujú po hardoxovom vedení. Vežkos reazí sa určí podža hmotnosti prepravovaného materiálu, rýchlosti transportu a sklonu dopravníka. Počet reazových dráh sa určuje podža minimálnej a maximálnej dĺky prepravovanej gužatiny.
Pohon je zabezpečený elektromotorom pomocou hnacieho reazového kolesa. Rýchlos sa môe regulova prostredníctvom frekvenčného meniča. Dĺka dopravných reazí býva od 2 do 10 m. Dopravník sa pouíva aj ako medzioperačný sklad pri spracovávaní gužatiny. Dopravník môe a nemusí by vyplechovaný.
Ak na dopravnej reazi nie sú unáače, tak za dopravníkom býva najčastejie rozjednocovač 104 slúiaci na rozjednocovanie gužatiny. Ak na dopravnej reazi unáače sú, potom za dopravníkom býva najčastejie prísunový dopravník 106, 107, 109, 110.
<< >>
112 Priečny reazový dopravník
|