113 Oblúkový dopravníkOblúkový dopravník sa naj?astejšie používa na zmenu orientácie výrezu na prísunovom dopravníku pred pílou. Na sklade gu?atiny býva z dôvodu uloženia orientácia gu?atiny zvy?ajne pomiešaná. Ke?že do píly by mali výrezy vchádza? rovnako orientované, je nutné ich oto?i?. Na oto?enie slúži práve oblúkový dopravník s jednou 180° alebo dvoma 90° zákrutami. Otá?anie pomocou zákruty je rýchle a zákruta zárove? slúži ako medziopera?ný sklad. Zvy?ajne býva za prísunovým dopravníkom s jednostranným vyrážaním 109. Základom dopravníka sú prie?ne re?azové dráhy oblúkovej konštrukcie. Každá dráha ide rozdielnou rýchlos?ou, aby bola dodržaná obvodová rýchlos? prepravy. Konštrukcia je spravidla robustná z oce?ových profilov. Materiál je prepravovaný po špeciálnych oblúkových re?aziach na plastovom vedení. Ve?kos? re?azí sa ur?í pod?a hmotnosti prepravovaného materiálu a rýchlosti transportu. Po?et re?azových dráh sa ur?uje pod?a minimálnej a maximálnej d?žky prepravovanej gu?atiny. Pohon je zabezpe?ený elektromotorom pomocou samostatných prevodov pre každú re?azovú dráhu. Rýchlos? sa môže regulova? prostredníctvom frekven?ného meni?a. Dopravník môže ma? výdrevu, hlavne z bezpe?nostných dôvodov. Nasledujúci dopravník býva spravidla kaskáda 102 alebo prie?ny re?azový dopravník s rozjednocovaním a vyráža?om. << >> 113 Oblúkový dopravník
|