210 Val?ekový dopravník s re?azovými dráhamiVal?ekový dopravník s re?azovými dráhami slúži na zmenu smeru prepravy reziva z pozd?žneho na prie?ny smer ako aj z prie?neho na pozd?žny smer.
Základom dopravníka sú pohá?ané valce po ktorých sa transportuje rezivo a prie?ne re?azové dráhy, ktoré môžu by? výkyvné, zdvíhacie s re?azou bez unáša?ov alebo pevné, vybavené re?azou s unáša?om. Valce sú pohá?ané od elektromotora pomocou re?aze, klinovými reme?mi alebo plochým reme?om. Re?azové dráhy bývajú naj?astejšie pohá?ané násuvnou elektroprevodovkou priamo na hnacom hriadeli re?azových dráh. Rýchlos? sa môže regulova? prostredníctvom frekven?ného meni?a. Výkon prevodovky sa ur?í v závislosti od rýchlosti a hmotnosti prepravovaného reziva. D?žka dopravníka býva zvy?ajne 5 – 12 metrov, šírka valcov 0,6 - 2 m a osová vzdialenos? re?azových dráh 1,2 – 3 metrov.
Rám dopravníka tvorí zváraná konštrukcia z profilov a výpalkov. Val?ekový dopravník môže by? doplnený o sklopný prie?ny ako aj pozd?žny doraz.
Takéto prevedenie dopravníku sa môže použi? aj ako triediaci dopravník pre menší po?et sortimentu.
<< >>
210 Val?ekový dopravník s re?azovými dráhami
|