 210 Valčekový dopravník s reazovými dráhamiValčekový dopravník s reazovými dráhami slúi na zmenu smeru prepravy reziva z pozdĺneho na priečny smer ako aj z priečneho na pozdĺny smer.
Základom dopravníka sú poháňané valce po ktorých sa transportuje rezivo a priečne reazové dráhy, ktoré môu by výkyvné, zdvíhacie s reazou bez unáačov alebo pevné, vybavené reazou s unáačom. Valce sú poháňané od elektromotora pomocou reaze, klinovými remeňmi alebo plochým remeňom. Reazové dráhy bývajú najčastejie poháňané násuvnou elektroprevodovkou priamo na hnacom hriadeli reazových dráh. Rýchlos sa môe regulova prostredníctvom frekvenčného meniča. Výkon prevodovky sa určí v závislosti od rýchlosti a hmotnosti prepravovaného reziva. Dĺka dopravníka býva zvyčajne 5 12 metrov, írka valcov 0,6 - 2 m a osová vzdialenos reazových dráh 1,2 3 metrov.
Rám dopravníka tvorí zváraná kontrukcia z profilov a výpalkov. Valčekový dopravník môe by doplnený o sklopný priečny ako aj pozdĺny doraz.
Takéto prevedenie dopravníku sa môe poui aj ako triediaci dopravník pre mení počet sortimentu.
<< >>
210 Valčekový dopravník s reazovými dráhami
|